Teknoloji

Mercedes Türkiye’de online satışa geçiyor

Yeni dönemde bayiler acente olarak yollarına devam edecek. Tüketiciler internet üzerinden ya da acentelere giderek araç siparişi verebilecek. Son yılların en çok tartışılan konularından biri olan araç stok durumu, Mercedes-Benz tarafından yönetilerek şeffaf bir biçimde kullanıcılarla paylaşılacak. Firma yeni dönemde fiyat politikasını tek merkezden belirleyecek. Ülke genelinde araç modellerine ‘tek fiyat’ uygulanacak. Araç satış sözleşmeleri ve faturalama da doğrudan Mercedes-Benz üzerinden yapılacak.

”HAT AZALTILACAK”

Konuyla ilgili detaylar önceki gün İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında paylaşıldı. Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu Başkanı ve Otomobil Küme Lideri Şükrü Bekdikhan, “Giderek dijitalleşen dünyada müşterilerin satın alma alışkanlıkları değişiyor. Yeni modelimiz ile müşterilerimiz nereden araç alacak olursa olsun, fiyatlandırma şeffaf ve özgün bir şekilde sunularak farklı lokasyonlardan fiyat karşılaştırma sürecini ortadan kaldırıyor” dedi. Yeni iş modeliyle birlikte Mercedes-Benz acentelerinin stok tutmak zorunda kalmayacağını, finansal ve piyasa dalgalanmalarına ilişkin risklerinin azalacağını kaydeden Bekdikhan, şöyle konuştu: ‘Astar azaltılacak, milli stok sistemi ile tedarik biraz daha kolaylaşacak”söz konusu.

İNTERNETTE DE HAFİF REKLAMLAR

Bekdikhan’ın verdiği bilgiye göre acenteler, iş danışmanlığı, test sürüşü, araç teslimi, 2. el araç satışı, satış sonrası hizmetler, aksesuar satışı ve teknik servis gibi hizmetler vermeye devam edecek. Markanın yeni satış modelini ticari araçlar açısından daha değerli kılan Mercedes-Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz, bu durumu şöyle açıkladı: “Mercedes-Benz’in faaliyet gösterdiği ülkeler arasında Türkiye, hafif ticari araç satışında yeni satış modelini otomobille eş zamanlı olarak uygulayan ilk ülke oldu. Yeni modelimiz sayesinde online konfigüratör ve test sürüşü rezervasyon uygulaması müşterilerimizin doğrudan kullanabileceği yeni uygulamalar haline geldi.”

TOGG VE TESLA BAŞVURDU

Türkiye’de özellikle elektrikli modellerde online satış modelini uygulayan markalar var. Geçtiğimiz yıllarda Volkswagen gibi markaların model bazlı internet satış girişimleri olmuştu. Ancak tüm çalışmalarını tamamen online olarak sunan markaların sayısı sınırlıdır. Togg ve Tesla şu anda çevrimiçi araba satan markaların ortasında. Avustralya, Avusturya, Güney Afrika, Hindistan, İsveç, Yeni Zelanda ve İngiltere gibi ülkelerden sonra Mercedes-Benz online satış sistemini Türkiye’ye getirerek bu alandaki üçüncü marka oldu.

haberkeban.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu