Ekonomi

Tahıl sektöründen 2024 yol haritası

İSTANBUL (İGFA) – Türkiye ihracatının en değerli kalemleri arasında yer alan hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri faslının 2023 ihracatı geçen yıla göre yüzde 8 artışla 12,5 milyar dolara ulaştı. İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (IHBİR), yılı yüzde 14 artışla 3,6 milyar dolarlık ihracatla tamamladı.

İHBİR Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, 2023’teki depreme, küresel gıda enflasyonuna ve korumacılık kararlarına rağmen yılı rekor artışla tamamladıklarını vurguladı; 2024 yılında 14 milyar dolarlık ihracat hedefiyle Amerika ve Afrika kıtası başta olmak üzere Uzak Doğu pazarlarına odaklanacaklarını belirtti.

Taycı, 2023 yılında ihracattaki artışın nedenlerini de şöyle sıraladı; İyi iklim koşulları, pazar çeşitliliği, Türkiye’nin coğrafi konumu ve dünya pazarında işlenmiş tarım ürünlerinde her geçen gün gelişen ‘Made in Turkey’ imajının getirdiği yüksek verimin değerli olmasının önemli olduğunu belirtti.

2023 yılında 3,6 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiren İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (IHBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı ve Yönetim Kurulu Üyelerinin katıldığı toplantıda; 2023 yılında gerçekleştirilen faaliyetler, 2024 hedefleri ve yeni yol haritası paylaşıldı. Açıklanan rakamlara göre; Türkiye’nin genel hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve ürünleri ihracatı geçen yıla göre yüzde 8 artışla 12,5 milyar dolara ulaşırken, İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin (IHBİR) 12 aylık ihracatı yüzde 12 arttı Bir önceki yıla göre yüzde 14 artışla 3 milyar dolara ulaştı. Bu rakam 0,6 milyar dolara ulaştı.

Değirmencilik ve pastacılık ürünleri, Bitkisel yağlar, Yağlı tohumlar ve meyveler, Diğer besin preparatları, Şeker ve şekerli ürünler, Hububat ve bakliyat, Baharatlar, Kakao ürünleri alt başlıklarını içeren ve toplam üye sayısının bulunduğu İstanbul Hububat ve Bakliyat Yağları 2024 yılı itibarıyla 4 bin 728’e ulaştı. Tohum ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nde (İHBİR) 2023 yılında; 3 ulusal iştirak fuarı, 1 Info stand iştiraki, 39 firma ziyareti, 11 farklı ülke ile 13 satın alma heyeti organizasyonu, 4 teknik eğitim programı, AYTOP ve Mega Center ihracat eğitim seminerleri, Global Bakliyat Konfederasyon Programı, Saha ziyaret programları, Aşure ve makarna günü etkinlikleri çalışmalara imza atıldı

İHRACAT ARTIŞININ ANA NEDENLERİ

Öte yandan 2023 yılında ihracattaki artışın nedenlerini de sıralayan Taycı, “Birincisi iklim koşullarının iyi olması nedeniyle yüksek verim, ikincisi geniş pazar çeşitliliğimiz, üçüncüsü Türkiye’nin coğrafi konumu ve dördüncüsü özellikle Ar-Ge ve Ar-Ge’dir. Son 15 yıllık süreçte işlenmiş tarım ürünleri sektörümüz.” “Makine ve teçhizata yapılan inovasyon ve yatırımlar sayesinde, dünya pazarında işlenmiş tarım ürünlerinde ‘Türk Malı’ imajı her geçen gün gelişiyor.” Olarak tanımladı.

Türkiye’nin Rusya ve Ukrayna ile hem siyasi hem de ticari diyalog ilişkileri bulunduğunu belirten Taycı, her iki ülkeyle de hem ithalatın hem de ihracatın devam ettiğini belirtti. İstanbul Boğazı ve Türkiye’nin aracılık ettiği hububat koridoru üzerinden yaklaşık 32,5 milyon ton tahılın dünyaya ulaştırıldığını belirten Taycı, “Bu ürünlerin taşınması ve aynı zamanda taşınması konusunda dünyaya verilen büyük bir hizmet oldu. uygun fiyatlarla ulaşım. Savaş sonrası birçok ülkenin uyguladığı ambargonun ardından Türkiye, Rusya’nın önemli tedarik merkezlerinden biri haline geldi. Bu durum pek çok yeni iş olanağı ve fırsatı yarattı. “Türkiye’nin yürüttüğü diplomasi ve Türk halkının başarılı girişimleriyle önemli bir ticaret fırsatına dönüştü.” İfadelerini kullandı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu